Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif-Arne. Jag tror inte att jag fick helt stillestånd på DAFen ngn gång men nog var det bekymmer. Banden under bilen var dåligt skyddade så ofta kom det in snö o isklumpar i mattorna o då protesterade "skivorna". Differentialen fungera också dåligt. DVS körde man nästan fast så drev den lika bra på båda bakhjulen o då kom man loss bättre än de flesta. Men måste man av ngn orsak vända köra runt på en gräsmatta eller fint tun, så rev ena hjuletupp ordentligt. Så jag undvek sådana underlag. Men i huvudsak så hade jag glädje av denna DAF som nog hade ebn Renaultmotor på ca ´60m hk. // det fanns en tidigare DAF 33 som hade en betydligt klenare motor, kansjke luftkyld tvåtakt. Men efter en stund kunde man få hemsk fart på den,hade en kompis med en sådan.// Banden på en skooter är ju utåtvända medan de på DAFen var inåtvända... // Jag har haft många bilar sedan 1965....ibland kan man hitta dessa rariteter på Blocket...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?