Valt inlägg:
Mr Harmoni och Pia, Den största kulturen är inte andlig, det är gräset och den kan man inte diskutera bort, hur gärna man än vill.
Däremot är jag benägen att diskutera ditt påstående att mentaliteten styr och har styrt vår kultur. "Bizon" har redan blivit konfunderad och jag tänkte klargöra mina ställning. Om vi håller oss till kulturens inverkan på oss svenskar efter allmänna folkskolans inträde, så har vi den praktiska kulturella, vilken gick i arv och var avhängig den miljö individen vistades i. Förmodligen den viktigaste för både folk och fosterland på den tiden. Mentaliteten hade föga inverkan, men då det gäller den icke-biologiska, har den som statsskick och ekonomiskt system påverkat den breda massan genom andras mentalitet. I min värld ett sätt att bibehålla makt genom civilisation, och den makten styrs av den som förfogar över opinionsmakten. Att många gånger anse egen mentalitet påverka valet av kultur, vilken i grunden är någon helt annans, är förmodligen den näst största efter gräset. En kultur jag saknat är en som granskar opinionsbildningen, för dess syfte och utfall.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?