Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#340 Ja Pia - kultur är något som ändras vartefter. Tror inte att många missar det faktumet, men visst finns det undantag. Att vi inte kan missunna folk att känna sig som den dom är eller tror sej vara är förvisso sant - men man behöver ju därför inte aplodera det som så uppenbart är tokigt - ta som exempel den så kallade hederskulturen. Men tänk efter riktigt noga nu Pia - tror du inte att de som är fostrade under den till stor del finner den rätt och riktig? Att tro att kulturbegreppet är så harmlöst att det endast hänger samman med en geografisk födelseposition är ju förståss tokigt, men det du säjer om att vi alla är världsmedborgare skulle kunna vara nått. Men detta förstår jag inte citat//världen är bra på att kriga, missbruka och göra så många fel mot människor//sc. Har jag missat nått Pia då jag är så inpiskat övertygad om att det inte är världen utan människan som krigar, missbrukar och gör andra människor illa?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?