Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Planket// När författaren tecknaren mm Jan Lööf radiopratade i förgår så talade han bla om Restads Mentalsjukhus vid Vänersborg. Där han hade arbetat som 17-åring - exakt så var det med mig också - i tre varv. Jag skrev en rätt hyfsad text om detta här på Sourze och den lästes av massor med folk, den refererades i Lokalradion och några lokala tidningar. Vet inte om den går att hitta här nu! Men där rådde total rätsslöshet,massor av folk i gemensamma sovsalar,folk låg fastspända i bälten dygnet runt. De första psykofarmaka hade nog kommit, Lergigan. Vilket på sikt medförde total neddrogning i stället för bältesspänning.När patienter begravdes skedde det på sjukhusets egen mark. Där står i dag träkors med nummer på. Vill man veta namn så får man söka i ett register på museet. Socknen vill inte begrava dem som varit på sjukhus större delen av livet. Alltså även religiös rättslöshet! Nu har jag tårar i ögonen!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?