Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#199 "Mätta och glada människor är betydligt mindre vidskepliga än utsatta och hungriga". Ja, du ser ju hur människor beter sig mot varandra i detta landet, som har Mammon som gud. Det är hemskt tycker jag. Familjer splittras, folk blir sjuka, hemlösa och tokiga i huvet. Vem tar hand om dem som ingen annan vill röra? En känd person , som fått mycket skitsnack bakom ryggen var Moder Theresa. Sritsnack av dessa som inte fattar varför- hon läger sin tid på de orörbara. På dem som ingen annan bryr sig om och skiter i. Hon tyckte allt liv är heligt, om du förstår bättre då. Känner du till Nelson Mandela eller Ghandi? Bland de största människokämparna. Tror du de håller med om att allt liv är heligt? De som tar hand om många nödlidande där jag borideellt är Stadsmissonen, kyrkan, Frälsningsarmen m.fl. ideella organisationer. Alla de tycker allt liv är heligt. Det är bara dem, som har Mammon som gud, som inte tycker så. De är bara dem, som vill vara flashiga och bära det dyraste märket, de som kämpar för stora egendomar och sätter pris på människor efter deras penningar, som är omöjliga att komma till tals med och som absolut inte tycker att allt liv är heligt. Men mitt i våldet och bedrövelsen, övergreppen och de omänskliga krigen, har aldrig de som tycker att allt liv är heligt, stått tillbaka ens för en sekund! Det kan du vara säker på!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?