Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Iaf så kände Leyman till mitt namn och mitt nya jobb. 8 mars -88 ringde Rapport upp mig, och frågade om de fick göra en intervju med mig med andledning av dagen och hur män behandlades i kvinnlig arbetsmiljö. Jag skulle visas upp som "förtryckt man" kändes det som, och vägrade. Trots erbjudande om förvrängd röst och bild bakifrån. Jag hade f.ö. aldrig tillåtit något förtryck, varken min bakgrund eller min person ligger åt det hållet. Men däremot hade jag blivt utnyttjad som kön, och det blev en del bråk när jag sa ifrån. Min sista kvinnliga chef kallade mig "är du inte riktigt klok", när jag påpekade det orimliga att jag skulle ut i pulkasnön med tio ungar, medan tre kvinnor "förberedde lucnhen" i köket. Så jag larmade soc-ledningen, inget resultat, chefen ljög. Det allvarliga idag, som jag tagit upp flera gånger, är den grava diskrimineringen mot pappor i vårdnadsfrågor, genom bl.a. soc. Och vilken späs på av regeringen och dess högsta ledning.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?