Rapportera inlägg

Valt inlägg:

# Jocke jag är kanske dig svaret skyldig under 139:an. Du kanske har uppfattat att jag jobbat med "Tjejmaffian" på DN. Jag ser inte nutidens mamma-pappa debatt som något nytt substansiellt. Däremot är som du mycket riktigt påpekar, debatten fylld av "sexistisk odemokratisk dum smörja"! Blev intervjuad av DN:s Marianne Kärre för en omfattande tema-artikel till fars dag 19671112. Hon väntade på att broderskapet skulle ta sitt ansvar då det gällde barnens fostran och utveckling. Men till skillnad mot dagens feminister hade hon den goda smaken att även låta den matriarkala hemma-vid-makten belysas av dess kritiker. I USA visste då varenda psykolog inom försvaret att "Mom" hindrade minst 20 av grabbarna att lämna ett tillstånd som var omoget. Kärre påvisar bl.a. med "Skå-Gustafs" och Anna-Lisa Kälvestens undersökning "222 Stockholmspojkar, att bristen på pappafigurer i lekskolor, daghem, fritidshem", med dess konsekvenser borde ersättas med ett brodersamhälle redan idag och alla andra dagar. Sveket mot våra barn står ju vi för, vi är ju ensamma om att att inte framhäva vår betydelse samt undviker alla de uppoffringar som krävs. För de hjältar som ändå tog steget in i dagismiljöerna, räckte det med en pedofil för att stoppa förändringen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?