Valt inlägg:
GUNNARL 46// Min erfarenhet som socialarbetare med en del invandringsarbete, inte så mycket, är att problemen är mångskiftande. Ren rasism har jag nog sällan sett.År 1975 ca kom det en massa flyktingar från Chile, med varierande hudfärg.De var radikala politiskt,katoliker och spansktalande.De kom många och jag tror att ingen flyktinggrupp fått det så bra som de, de var helt enkelt välkomna.Det fanns bostadsbrist då också och en svagt fungerande AF.Men de kom fort i jobb i vart fall i Norrlands kuststäder. De bodde trångt tills de hade pengar nog att själva fixa ngt bättre.Jag har aldrig ghört ett ljud om att denna grupp blev kriminell alls./Någon jämförde dem med finlanssvenskar som flyttat hit. Extremt skötsamma och flitiga.Vem har hört talas om norska ligor i Bohuslän. Men varför har vi det svårt med polacker och rätt många balter, serber osv.?? Ja delvis vet vi.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?