Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#1 - Ser att Nostalgi är ordet för dagen,samt att "Piraten" är på tapeten! Undertecknad kan meddela att jag under mina första åtta år,tillbringade nattvilan i samma säng som Fritiof hade tillbringat sina barnaårs nätter! Detta kom sig av att när Fritiofs fader pensionerade sig från jobbet som Stins i Vollsjö,och skulle flytta till Lund,höll han auktion på lösöret! Därvid föll det sig sålunda att min Morfar bevistade auktionen,eftersom han var kusk hos Grosshandlare Svensson i Vollsjö! Han köpte barnsängen,en sådan som gick att skjuta ihop och dra ut efter behag! För priset av 5 Kronor,rätt mycket pengar den gången,men sängen,med svarvade knoppar,och i mahoganyträ från slutet av 1800-talet,tjänstgjorde som säng åt min moster,från 1922,och till mig från 1933,därefter som förvaring för sängkläder fram till 1980! - Full med Or,förpassades den till sängarnas himmel vid min mormors frånfälle det året!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?