Rapportera inlägg

Valt inlägg:

31/ Vi hade en statskyrka formellt sett ledd av Konungen, nu har vi en Folkkyrka där de flesta bestämmande kommer ur den kommunala politiken.Många av dessa anser att Kyrkorummet är nära nog en allmän samlingslokal. Striden står mellan detta och kyrkoherdens lagstadgade rätt och skyldighet att leda församlingsarbetet.// Kyrkan hyrs på många håll ut till vem o vad som helst, vilket var en omöjlig tanke för 20 år sedan. Frikyrkorna har varit ytterst restrektiva i 100 år med detta. Men nu ser jag att Filadelfia i Sthlm med sin förnäma akustik hörs ut till alla slags konserter.Jag har sedan barnsben nästan, hört till Missionskyrkan som nu ingår i "Gemensam Framtid". Jag är oroad över utvecklingen. Ingen kyrka ska vara sekteristisk men inte heller acceptera allt...Gudstjänsterna ska kännas heliga in i hjärtat, inte en uppvisning på podiet av diverse förmågor.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?