Valt inlägg:
Nu missförstår du mig Leif-Arne. Jag kritiserar tonläget i vissa personers ifrågasättande, vilket inte är liberalt. Och det jag främst tänkte på var hur vissa så kallade "liberala" företrädare agerar mot andra människor. Vi har exempelvis hur ordföranden i Humanisterna, som är uttalat Folkpartist, agerar mot präster i Svenska Kyrkan gällande den aktuella debatten om skolavslutning i kyrkans rum eller inte. Han vill ha skolavslutning i kyrkan men utan prästen, han vill alltså köra ut prästen från sin egen arbetsplats. Och givetvis är präster kritiska mot detta. Det tonläge som denne så kallade "liberalist" har haft i den diskussionen, är inget som jag ser förenligt med liberalism. Jag håller med prästerna om att om man vill ha skolavslutning utan prästen så får man ha den utanför kyrkan. Inom kyrkans byggnad bestämmer prästen för det är prästens arbetsplats. Är det ens liberalt att vilja köra ut prästen från sin egen arbetsplats? Jag anser inte det, för liberalism står för mångfald. Nu är jag inte kristen själv, jag är inte medlem av Svenska kyrkan, men jag anser det vara en självklarhet att prästen får bestämma inom sitt eget kyrkorum, sin egen arbetsplats. Det är inte liberalt att motarbeta andra männskors livskåskådningar och trosuppfattning.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?