Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Radio Luxemburg, de amerikanska soldaternas kulturella andningshål vid europatjänst efter kriget... Åh, dessa de muntra pratkvarnar till discjockeyer som formade en hel kultur av radioprat efter mönster av den oförglömlige Wolfman Jack från LA, mannen utan röst, endast ett morrande läte i högtalarna på yankeebilarna over there. Direktkontakt med lyssnaren långt före mobilernas och datorernas era. Själv rasslade jag omkring sommaren i nådens år 1961 i min PV -47 av A-modell med tresiffrigt chassinummer ! utrustad med lågkvalitativ rörradio av Philips fabrikat. Tre minuters uppvärmningstid betydde att jag missade en hel låt som hördes från andra bilar i korvkön vid Morsans Fik. Vid fint väder hördes Luxemburg sämre. Toppenljud blev det endast efter mörkrets inbrott och hög luftfuktighet. Jag tog mycket illa upp härom året när dom stängde ner och samma tystnad infann sig som när sosseriet sänkte Radio Nord och Radio Syd.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?