Valt inlägg:
Godmorgon Lennart, hittills har jag gått bet på vem som kvittrade om hur många tjejer Svenne kysst, men jag återkommer. Lite besviken är jag nog på rubriken. Jag hade fått den uppfattningen att det är bara du och jag som vet att vi inte är rationella förnuftsmänniskor i första hand – utan känslomänniskor. Vilka anser att nostalgin är ett bärande träd som lär en att umgås med sig själv och hur man skall ta sina egna känslor på allvar.
För all den skull, man får inte glömma bort att le lite åt nuet annars blir politikerna och omgivningen fientliga. Kontrar med en låt: Charlie Norman kallade en plåga som spelades 1950 för "Lim-Kalles Gånglåt", den kunde man tom höra ur faderskapets 6-volts rör-radio i "Chevan", vars kondensator också brummade och inväntade rätt temperatur innan den släppte ifrån sig något som kan liknas vid ljud. Vilken låt åsyftas.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?