Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vi diskuterar begränsningstänkande, efter mitt inlägg 2012-06-24 02:18  #19  http://www.sourze.se/forum/thread/10784232/page2#post10785205  och framåt.Re:  Jocke - sourzial 2012-06-24 14:22 #34  http://www.sourze.se/forum/thread/10784232/page4#post10785244 :32 Leif E. Eftersom du gjort dig till tolk för dessa tekniker bör du väl genomföra dem praktiskt?  Men kan inte förvänta sig att andra alltid skall gör jobbet åt en!  Eller bilda till en början ett forsknings och tillverkningscenter med likasinnade, som du ju anser det finns.Re:  Jan Brunnegård 2012-06-24 14:49 #36  http://www.sourze.se/forum/thread/10784232/page4#post10785250 :Vilka ska verkställa och med vilka resurser??Min poäng är att liknande saker stoppats så många gånger de senaste dryga hundra åren att endast en galning klampar på utan att ha en mycket genomtänkt strategi för hur kringgå motståndet samt all nödvändig backup och stöd.  Jag ser min roll som att hjälpa till att förstå och finna sätt att komma förbi motståndet.  Jag är själv inte intresserad av att delta i det praktiska arbetet, det finns det så många andra som är.Den 19 och 20 september 2008 hade jag tillfälle att närvara på konferensen hel Människa, Hel Jord.  Bl.a. fick jag tillfälle att samspråka med Stefan Edman som varit rådgivare åt Göran Persson regeringen.  Jag passade på att efteråt ge Stefan skjuts till ett annat möte, så jag skulle få några minuter extra med honom.  I bilen frågade jag om vad det var som hindrade regeringar att satsa på fri energi forskning.  Det visar sig att regeringar inte har rätt att själv fatta denna typ av beslut utan att det är ett vetenskapligt ställningstagande som ska göras av experter i motsvarigheten till Nutek, han kom just då inte ihåg vad det hette efter Nutek.  I sådana myndigheter bestämmer man vad det ska satsas på enligt rådande vetenskapliga bedömningskriteria.  Ministrar lägger sig inte i.Om därför rådande vetenskapliga paradigm inte innehåller den vetenskap som behövs för att förklara fenomen, då kan inte staten finansiera forskning.  Men det slutar inte där, för om en privat intressent drar ihop kapital så kan åklagare och domstol med polishjälp sabotera projektet med hänvisning till rådande vetenskapligt paradigm och att det enligt detta rör sig om bedrägeri.  Detta har redan hänt i många länder.  Känner inte till något svenskt fall, men uppfinnare och entreprenörer vet detta och begränsar sig själva p.g.a. det.Därför är artiklar som ""Ovetenskapsparadigmet" och liknande samt att de förstås av många av helt avgörande strategisk betydelse i detta arbete med att bryta igenom den fundamentalism som kallas vetenskap men som är låtsasvetenskap och låtsaskunskap.  Vi måste bli seende av oss själva.  Endast så kan livsbegränsningen övervinnas.  Endast så kan vi få ett överflödsparadigm att leva i.Vänlig hälsning, den holistiske detektiven.  Som har varit på detta spår i många år nu.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?