Valt inlägg:
Jaja, kära läsare.
# 2-4: Jag har klantat mig! Givetvis är det Neapel!
Jag ska vara flitigare med korrekturen nästa gång, mea maxima culpa.
# 4: Jag antar att uttrycket inte menar att man ska dö direkt efter att ha sett stan, utan att man kan dö efter att ha sett den utan att känna att man behöver göra mycket mer i livet...
# 1: Jag tror jag förstår vad du menar. Vad jag menar är att vi har ett ansvar för den värld vi vill ha. Inte att vi ska betala för att svin ska skita ner den, som exv i Grekland. Jag menar vad jag skrev i artikeln, om än jag är lagd åt att ironisera. Jag vet inte hur vi ska bryta den onda spiral som fört oss dit där vi är nu, men jag tror att det börjar hos oss själva.
Men så länge människor roas av att leka alla små idiotiska lekar vi lärt; prestige, makt, tävlan och kamp, så länge kommer vi troligtvis att fortsätta att förstöra världen. För om det är något jag lärt mig av debatterande så är det just att det handlar alldeles för mycket om att platta till människor och försöka få dem att känna sig små och dumma. Om inte, så varför denna iver att påpeka att artikelförfattaren "klanat" sig?
Eller fanns det verkligen inte något mer att diskutera i texten?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?