Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Är Kasselstrand ett Svenskt namn? Jag tror vi först behöver definiera vad Svensk innebär, egentligen. Skulle gärna ha velat höra det av Gustav Kasselstrand själv, men jag är ödmjuk och ger honom lite välbehövd? vägledning. Sverige har ju sett olika ut genom tiderna. Vi har ju haft Finland och delar av Norge, Tyskland, Ukraina och NordAmerika varit i union med Norge. Själv bor jag i Skommarbo, utanför lilla byn Arkhyttan, i Stora Skedvi socken, i Säters kommun, i Dalarnas län, i Svealand det ursprungliga Sverige? De flesta SD:are verkar komma från delar av Sverige som är sentida införlivningar i Sverige, i Skandinavien, i Europa, i världen, i vårt solsystem, i Vintergatan och i den galaxhop som den ligger i... Så jag älskar den plätt jag står på och vårt universum lika mycket. Jag kanske varken kategoriskt älskar eller hatar den här klicken mark jag bor på, men det vore inte ett sundt tänk och min boplats skulle lämpligare ha varit en mentalvårdsanstalt. Varfår då? Jo för äkta kärlek känner inga gränser. Jag kan älska både Sverige och hålla på våra idrottslag och vifta med vår flagga OCH älska andra länder och andra folk. Det ena behöver inte utesluta det andra. Det är när kärlek blir till en besatthet som det slutar att faktiskt vara kärlek. Jag förklarar: När man förenklar allt man gör går det att dela in i antingen kärlek eller rädsla. Därför är det synd att de vi bland kallar "kärlek" defacto är något vi är rädda för, men kanske det vi är mist rädda för. Men det gör det per automatik inte till kärlek. Kärlek handlar ju om öppenhet och obegränsad respekt för sina medmänniskor och man kan då inte hålla på att dela in människor godtyckligt i olika grupper och därmed avgöra vilka som är mer älskvärda än andra. Vad tror vi om oss själva om vi tillskriver oss den rätten och förmågan? Skulle därför gissa att Gustav Kasselstrand av okunskap använder ord han inte förstår betydelen av. Kanske Gustav inte kände sig älskad när han var mindre och därför inte har egen erfarenhet av vad kärlek innebär. Så jag förlåter dig och andra medelmåttor, i ödmjukhet av att jag inte är perfekt själv.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?