Valt inlägg:
Jag kommer precis nu från gudstjänst i Sv Kyrkan lokalt för min Missionskyrka har dragit ut på landet o är nästan onårbar för mig. Inte bra men tyder på anpassningsförmåga. Mot de yngre med bil. /Men i Sv Kyrkan fick jag lyssna på syndabekännelsen trots att jag inte hade behov därav. En o annan försummelse förstås men...? Så kom Trosbekännelsen där jag kunde läsa med i en del. Jodå! Så sjöng vi fyra urgamla psalmer med ytterst ålderdomlig text som nog bara min generation kunde förstå. Kanske sjöngs en nyare psalm också. Jag kände mig i vart fall förflyttad några hundra år tillbaka i tiden. Orgelspelet gav mig rikt och stort utbyte, så kantorn fick applåder. Jag har alltid haft dåliga öron och i detta tempel ekade det ganska mkt, trots modern ljudanläggning. Får nog prova att sitta på helt annan plats nästa gång.. Men på söndag går jag till Pingstkyrkan för då är det Pingstdagen o Mors Dag. Amen!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?