Valt inlägg:
"En brand i mars 2002 på en flickskola i Mecka, Saudiarabien, ledde till att 14 unga flickor mellan 12 och 17 år gamla brändes ihjäl. Anledningen till att så många dog var att polisen förbjöd obeslöjade flickor att lämna lokalerna. Tillfrågade varför de inte lät flickorna komma undan branden, svarade polisen att det var bättre för dem att brinna här och nu än att hamna för evigt i helvete för att ha gått ut på gatan obeslöjade"
Leif - du har alltså citerat Hesham Bahari, men är inte detta en myt?
Vilket belägg finns för att något sådant har hänt?
Skulle något sådant verkligen ha skett och ha stöd i en religiös lära anser jag att den rätta platsen för den lärans anhängare är en lämplig sluten anstalt och total avprogramering.
Jag motarbetar alla slags religioner och trosystem som inte grundar sej på någon slags vettig syn på verkligheten, men jag är inte heller för att idiotförklara vad det vara må med förryckta skrönor som bara inte FÅR vara sanna.
Frågan är om det verkligen kan vara moraliskt försvarbart att sprida sådana lögner även om man tror sej göra detta i ett gott syfte - frågar du mej så är svaret nej.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?