Valt inlägg:
#18 Hallå där! Du kloka och skarpa uggleöga! Vart tog din nya fina bylinebild vägen ? Det där med aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter och lianer får mig att tänka på den tidens odebatterade könsdiskriminering. Pojkarna skulle spela och flickorna skulle sjunga, utan minsta tvekan. Var det inte någonting med någon komplicerad "omdansning" också? Sedan har jag hört att de vanvördiga numera använder melodin som snapsvisa med helt förändrad text! Får ingenting vara heligt längre? :
Lasse Lucidor var inte dum han heller, kunde fäktas både med utsidan och insidan. Ack ja, men som Ferlin skaldade så slutade den litterära banan med förskräckelse! Men kanske bättre att dö i full strid, istället för att din egen kropp strider mot dig, som Strindberg fick uppleva innan kräftpinan tog slut?
Själv var jag länge en hängiven Strindbergian, innan jag i min ungdom träffade en amerikansk utbytesstudentska som fick mig att övergå till att bli en lika hängiven Almqvistian. :
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?