Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja Thomas/ Fram till ca 65 års ålder så kämpar mqan för ett värdigt yrkesliv med mera. Det är för många av oss en hård kamp mot allt sämre hälsa, åldersdiskriminering med mera. / EFTER 65 handlar livet mkt om att finna en Mening och Sysselsättning med tillvaron. Vårdcentralen är fylld av äldre som kämpar för att bli av med sjukdomar, behålla så god hälsa som möjligt så länge som möjligt osv. Jag får mejl som säger att en anhörig får grönt ljus på prostata, ingen fara. Samma dag mejl av en kär samtalsvän som snabbt blivit mkt svårt sjuk.Jag finns mitt i Pensionärsgänget vilket betyder att varje månad får jag flera glada besked och många ledsna besked./ Många blommar upp över nya barnbarn. Men många dör också av leda, brist på sysselsättning ..Ett svårt slag som drabbar många är att de i stort sett tappar läsförmågan, ordförståelsen. Det är ett mkt hårt slag i vår typ av samhälle. // En orsak till att jag skriver är att jag måste hålla Förmågan uppe genom daglig Träning!!!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?