Valt inlägg:
Vi har skojat om det här i famlijen. Men egentigen är det inte roligt. Vi träffas och samtliga ungdomar sitter med varsin mobiltelefon och spelar alfapet, svarar på mail eller något annat. Alla gör det. Det är så det ser ut idag. Inte bara ungdomar utan även vi äldre är upptagna med att kommunicera med någon helt annan än den/de vi har framför oss. Och här sitter jag på source och läser istället för att prata med gubben eller ringa mina barn. Det är som en ond cirkel. Jag tror jag har över 800 "vänner" på facebook. Mina barn spelar alfapet med människor från hela världen. Vi har inte tid med varandra längre. Börjar det bli ointressant att umgås fysiskt öga mot öga? Man kan undra vart vi är på väg: Faktum är att när man ropat i öknen tillräckligt många gånger utan att få något gensvar då drar man sig själv också dit där alla andra tror att de befinner sig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?