Valt inlägg:
Jan #8
Det är dags att i det fallet att lära av erfarenheten - om vi som människor har ropat i några tusen år utan att ha fått något svar så borde vi förstå att vi antingen inte kommer att få något svar eller att vi måste byta språk.
Hjälp gärna till - alla behövs och då menar jag ALLA - det det handlar om är handlingar - att medvetet avstå från destruktiva handlingar, och att medvetet välja handlingar som bygger upp - gemenskap, samverkan, ansvar och kunskapen om att vi oavsett vi äger eller ej så måste vi vårda - en jord en mänsklighet - ägande är förbannelse - profit likaså. Vinsten alla kan vara med att skapa är livskvalitet - kapitalets diktatur gör alla till slavar.
Jag kan förstå att det är svårt - och jag klarar det inte själv, men att inte köpa varor eller resa till krigförande land eller länder som ockuperar andra människors land kan vara en början - att slita på gamla grejor och reparera det som går sönder innebär att produktionen av nymodigheter kommer att få vänta - allt behöver inte gå så fort att vi som människor inte har tid att leva och umgås.
Jan - jag skulle kunna fortsätta länge - det handlar om ett annat tänkande - ett tänkande som i slutänden inte behöver penningens piska då det är din vilja till delaktighet, och glädjen att vara medskapande till en god värld som fostrar goda människor som kan och då kommer att ge alla tillfredsställelse även om det mänskliga samhällsbygget aldrig blir färdigt så torde de flesta nu ha förstått att det är mer än dags för ett nytt vägval - vi känner det förflutna - och framtiden är fortfarande formbar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?