Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Citat ur artikeln//Jag önskar inte denna gärningsman något illa även om frustrationen ibland kan ge uttryck i just den formen, men jag önskar honom heller inget gott! Jag önskar att min dotter, hennes vänner, andra barn och jag, slipper möta honom igen!/sc Att slippa möta människor som begått övergrepp av vad slag det vara må slipper vi inte - men det borde vara ett fungerande rättssystems första uppgift att definitivt förhindra individer med kända förövartendenser att ånyo förverkliga sina böjelser. Många missbrukade människor klarar i stort sätt att inte själva bli missbrukande, men annars är det tyvärr så att som en del av bearbetningen av den skada dom en gång själva fått av att ha blivit missbrukade - utsätter andra för samma eller liknande övergrep. Att inte det i vårt moderna så kallade "rättssamhälle" sker kan ge ett svar på varför övergrepp av detta slag bara synes bli fler - då ett övergrepp med tiden genererar fler. Därför måste personer med kända övergreppstendenser dömda för ex sexualbrott först och främst till 100 hindras från att kunna begå fler övergrepp. Dessutom är det lika viktigt att deras offer får - inte bara någon sorts rättslig upprättelse utan också den nödvändiga vård på alla plan som gör att denna person blir övergreppskedjans sista länk. Att barn förutom de rent sexuella övergreppen dessutom ofta utsätts för övergrepp av en ickefungerande rättsapparat förvärrar situationen - detta i sin tur kan även vara en förklaring till att pedofila tendenser ökat eller åtminstone uppmärksammats på senare tid även bland kvinnor.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?