Valt inlägg:
Bara att läsa din kommentar här ger mig rysningar MEN jag är glad att du delar med dig Jag tycker att man ska belysa detta problem dessutom så har du en annan vinkling på problemet vilket väcker mitt intresse
Jag pratade med en polisman och blev förhörd ang sexuella övergrepp När förhöret var avslutat så skulle polismannen läsa upp det som sagts för mig så att jag fick godkänna eller redigera innan han lade det till sina handlingar När han läste upp det han skrivit ner så var jag helt svimfärdig och panikslagen över det jag nyss hört trots att det var mina ehna ord Precis som att man inte kan förstå att någon kan begå dessa hemskheter Jag sade det till polismannen då jag bad om ursäkt för att jag helt plötsligt blev mållös Han berättade då att de får in så många anmälningar om barn som sexuellt utnyttjas att man inte kan tro att det är sant Det börjar bli en vardag för honom att ta emot detta
Men i vardagslivet är det tabubelagt Man ska inte prata om sådant Detta i sin tur visar bara offren att det är något man ska skämmas över, att de är något fult.. som om de valt att bli sexuellt antastade och bestulna på sin barndom och mycket därtill. Folk är så rädda och jag kan till viss del förstå dem men rädslan borde inte vara i att belysa det hela utan för mörkläggningen av det.
Skulle kunna gå på hur länge som helst om detta...
Ska kolla dina länkar och tackar på förhand för att du gjort din röst hörd och för att du delar med dig av dina erfarenheter. Du måste ha gått igenom ett helvete rent ut sagt!!
Tack snälla för att du tog dig tid!!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?