Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Karin H #7 Du menar det är tydligt att yngre män främst har "bestämt" kvinnor ska vara hårlösa. Citat//Jag känner verkligen att det är så. Att det är männen som har bestämt att vi ska se ut så. :-//sc. Din uppfattning att kvinnor generellt är sådana mähän att dom bara för att dom snappat upp vad "yngre män" tycker direkt faller in i ledet och gör som dessa yngre män anser att kvinnor ska borde du ifrågasätta konsekvensen av. Är det så som du säjer så anser jag att det finns verkligt goda skäl till att kvinnan bör vara i underordnad ställning i förhållande till män - individer med ett så utpräglat osjälvständigt handlande bör skyddas från för stort ansvar. Nu tror jag personligen inte alls på dina teorier även om du upplever din situation på det viset, människor är ju ganska olika. Det rakt motsatta förefaller vara det gällande - nämligen att kvinnor i högre utsträckning än män fattar egna beslut och genomför dessa helt mot vad deras närstående män tycker eller anser - i dag har kvinnan full politisk uppbackning samt skattefinansierade ekonomiska skyddsåtgärder för att underlätta denna självständighet - trots den emellanåt slående förnuftsvidrighet denna självständighet synliggör.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?