Valt inlägg:
Calopteryx #2
Jaha,,, då har jag kikat lite på din studie som var en amerikansk sådan dör man mätt pinisomfångets förändring under betraktandet av porrfilmer med hetero- och homo-sexuellt innehåll och då haft en del svårigheter med att tolka resultaten. Dels därför att det visat sej vara svårt att få entydig samstämmighet mellan studiens intention det aningen spretiga resultatet, och dels hur penisomfångsförändringen skulle bedömas då den dels kunde styras av sexuell upphetsning, men även av fruktan och oro.
Jag skulle nog inte dra så långtgående växlar på denna studie - dels för att den gjorts i amerika på amerikaner, men också därför att studien saknade andra jämförelseobjekt än rent sexuella. En relevant fråga är ju om inte penisomfångsförändringar uppträder hos män vid andra aktiviteter än att titta på porrfilm - där studien inte gav något svar.
Det är ju faktiskt så att olika grader av erektion hos mannens könsorgan genomgår - precis som hos kvinnan en mängd varierande förändringar vilka långt ifrån stimuleras enbart av sex.
Därmed inte sagt att till exempel dold eller förträngd homosexualitet skulle kunna utlösa en penisomfångsförändring av upphättsningskarraktär som dessutom skulle kunna utlösa eller förstärka en dylik förändring genom den oro och ångest hos en sådan komplex personlighet.
Men som sagt - att dra för generella slutsatser av detta tror jag kan vara ytterst vanskligt.
-----------------
Samma sak vad gäller att tro att "de som offentligt hatar kvinnlig behåring i själva verket tänder på den i smyg" - som du menar är en parallell till förträngt homosexuellas smygtändning på homosexuella aktiviteter, men som utåt uttrycks som en aggression som då skulle fungera som en skyddsmur mot det förträngda. - Enskilda fall kan nog förekomma, men generellt - nej.
------------------
Skulle dock vara intressant att höra vad du har för syn på och orsak till din och en hel del andras benägenhet att sparka på män som en generell målgrupp för tokfeministiskt vinklad könsrasism.
Den generelle mannen utgör i dag är ett ofarligt offer att ge sej på, men vad tror du att det får för konsekvenser i längden för klimatet mellan könen?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?