Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hej igen Tobias Du verkar ju vara en resonabel person, och har en del svar på min kritik som väl förtjänar att resoneras kring. För ögonblicket vill jag ta upp ditt sista inlägg #15 där du frågar varför det du säger inte stämmer. Men som du säger så kan det ju stämma för dej - det är din erfarenhet utifrån dina upplevelser - min kritik var riktad mot ditt generella sätt att skriva om dina erfarenheter som om det gällde en säkerställd majoritet. Du har säkerligen rätt i att människor som känner sig misslyckade och missnöjda med livet kan vända sin frustration och utåt, men det behöver inte heller innebära att deras upplevelser av orsaken till deras misslyckande inte har med yttre faktorer att göra för så är det säkert också - allt hänger samman och att allt hänger på oss själva enbart är knappast sant om vi inte lever som eremiter, som sociala människor i de sammanhang vi växer upp och förutsätts ska verka är vi beroende av hur politiken utformas. Sedan pekar du på att man inte kan skylla invandrarna för en dålig invandringspolitik eller en illa genomförd och missriktad integrationspolitik vilket nog de flesta sansade personer är helt införstådda med - frågan är då hur det kommer sej att de vi avlönar som representanter för den politik vi vill ska genomföras sköter detta så dåligt? Min passus med PK-feminism föll dej inte på läppen och det kan jag förstå - men det jag ville säja med det var det som också Jocke pekade på - att det i stort sett är helt riskfritt att sparka på män i största allmänhet och få en väldigt lättköpt klapp på huvudet - jag menar att vi måste gå djupare än att ständigt utnämna mannen till syndabock och i tid och otid hänga ut män som orsak till allt ont - något som seriösa feminister i dag börjat förstå slår helt fel - det har annars varit en väldigt högljudd tokfeminisms sätt att göra det som du menar att män gör - i deras fall använda mannen som slagpåse för egna frustrationer. Jag menar att vi som människor oavsett kön måste ringa in vår gemensamma fiende som i dag i allt mer avslöjande dager är den kapitalistiska marknadsliberalismen som reducerar alla och en var till funktioner i förmerandet av kapital - metoden som används är att söndra och härska - könskampen, liksom klass- och etniska-motsättningar spelar dessa maktstrukturer i händerna eftersom perspektivet heter könsmaktstruktur och främlingshat i stället för ansvar och livskvalitet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?