Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jocke: Har läst Pär Ströms artikel nu. Han exemplifierar det jag kritiserar. Han skriver t ex att han gav sig in i genusdebatten pga att män ofta kritiseras för att ha startat krig, är mer våldsamma, etc, etc. Vad han inte verkar inse är att det faktiskt är så verkligheten ser ut. Istället för att ta till sig verkligheten så skjuter han den ifrån sig och riktar in sin frustration på feminister och kvinnor och problematiserar dem istället. Därmed inte sagt att allt han säger är fel. Självklart har han rätt i att det finns män som behandlas orättvist vid vårdnadstvister, etc. Det tror jag inte väldigt få invänder emot. Men han raserar ju hela sin seriositet och förtroende genom att anklaga nån slags feministisk konspiration för att ligga bakom detta. Vi lever väl i en demokrati och det är därmed även män som röstat fram de lagar och det samhälle som ibland slår snett mot män. Vi borde väl därför koncentrera oss mer på politiken som gjort detta möjligt, istället för att komma med diffusa anklagelser mot alla som kallar sig feminister? Jag har nog inte hört en enda feminist som sagt att det är något bra att män diskrimineras i vissa situationer. Det är därför Sveland och många andra kallar det för ett "hat" för man riktar sin kritik mot människor som inte har något med problemen att göra. Om det inte är hat så är djupt fördomsfullt. Givetvis finns det alltid undantag och ett fåtal knäppgökar inom alla läger. Finns säkert de inom feminismen som avskyr män, men en majoritet gör det definitivt inte och tycker diskriminering är väldigt fel oavsett det drabbar män eller kvinnor

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?