Valt inlägg:
Forts på mitt svar till Bizon:
Du ifrågasätter bl a könsfördelningen på dessa åsikter. Om du inte är blind så ta dig en koll på internet och se vad det är för kön på alla dessa personer som producerar främlingsfientliga och antifeministiska bloggar, youtube-videor, hemsidor, etc. Ta en titt på könsfördelningen i främlingsfientliga organisationer, osv. Behöver jag verkligen någon källa på detta?
Vad menar du med PK-feminism? Och varför skulle jag underkasta mig vad någon annan tycker? Varför just "PK-feminism" isåfall? Är inte "PK" bara samma sorts skällsord som du anser "rasist/främlingsfientlig" vara? Ett enkelt sätt att diskvalificera någons åsikter som ogiltiga.
Har jag någonstans i artikeln slängt ordet "rasist" eller "främlingsfientlig" på någon som inte är det? Om vi ska diskutera sakfrågor så borde folk sluta använda "PK" som begrepp och argumentera i sak vad de inte håller med om.
Jag har inte någonstans påstått att jag har stöd av någon feministisk rörelse. Artikeln är helt och hållet mina egna åsikter och erfarenheter, samt rena fakta som jag läst mig till. Är det något specifikt du ifrågasätter i artikeln, så kan jag leta upp en källhänvisning. Jag är inte organiserad i någon politisk grupp eller organisation och har således ingen "politisk plattform" eller ideologi som jag baserar mina åsikter på. Det är kanske tråkigt för dig, för det hade ju blivit lättare att diskvalificera mina åsikter om du kunnat hoppa på en viss rörelse eller politik. Nu får du istället hålla dig till att diskutera sakfrågorna, och om jag förstod rätt var det just det du ville.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?