Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jan #4 Nej Jan vi ska inte döma Paulus för hårt - vad vet egentligen vi med säkerhet om vad som kommer att hända bara i morgon - dessutom tror jag att han var mer av den smarta sorten som visste att lägga sina kort väl - men även smart kan göra sina misstag då människan rent generellt kan tyckas förutsägbar, men är egentligen ytterst oberäknelig. Och nej att ha något emot Lillit är svårt då hennes framträdande i de sanktionerade skrifterna är så fragmentariskt - men jag har fått intrycket att där hon varit föremål för kultintresse så har bilden av en stark person med egen vilja varit påtaglig - och vad jag förstått har det inte fallit de styrande på läppen då hon ju kunde sätta griller i huvudet på andra kvinnor - bättre då med ett revben som vet sin plats och som genom historiens första och största svek verkligen fick växa i rollen som mindre tillräkneligt och som därför dessutom gott kunde tiga i församlingen. Med tanke på de bibliska berättelsernas sedelärande funktion så borde bibeln förses med varningstriangel och en åldersgräns för läsning på över 70 år - före 70-årskrisen har väl folk gjort de flesta av sina misstag och ytterligare ett snedsteg troligen inte kommer att får så allmänfarliga konsekvenser som under medelåldern.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?