Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#178 Tack och god morgon själv. Ja Jan - lappar och skyltar i all ära,,, men är dom inte lite som de förgyllda kyrkorna. De där med att uppfylla "Jesu Kristi Lag" förefaller ha fastnat i plikten - och som du kanske vet så är inte plit något som är värt att offra sitt liv för. Nej Jan, kärlek kan bara levas - det andra är bara ett spel för de skenheliga - de som vill att det ska se ut som något det inte är. Satt just på dass och bläddrade i "National Geographic" och landade i min vanliga gamla depression - insikten i att människan är jordens mest ovärdiga djur. Detta faktum är så sorgligt just därför att vi inom oss har den helt motsatta potentialen, men som dock dödas på ett tidigt stadium - bland annat av religiösa vanföreställningar och bakvänt kortsiktig egoism - båda en konsekvens av det enda jag faktiskt hatar - nämligen "mänsklig dumhet". Kan hålla med om att det inte är någon mening med att hata något som är genetiskt betingat, men det är svårt att fördra att det är som det är. --------------- Förresten apropå Fröding - vet du vem som skrivit visan om "Gröna män och gråa män"? Och har du hört resten av den visan - jag tycker den är bra - och tyvärr alltför sann. Och de där priset - det kan du ge till någon behövande - jag är just inte mycket för att vinna tävlingar eller deras priser - men tack i alla fall.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?