Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janne: Det är mera än 10 år nu!.Jag väntar på en undersökning o ett samtal på Huddinge sjukhus nu på måndag som kan bli livsavgörande för mig. För hur ska man våga sätta livet på spel med en operation när Någon behöver ha mig här 24 tim/dygnet? Kannske bättre att avstå? Svårt att ta beslut när läkarna är oense om riskerna. Under tiden förlorar jag mina 2 systrar som jag haft lyckan att få i vuxen ålder utan att kunna göra någonting åt det:till o med besök är svåra när jag knappt kan gå själv. Så jag vet allt om ålderdommens krämpor:jag är ju med Rolf hela tiden.Han blir 88 nu o är ju multisjuk. Roland,min unge gubbe,är 66 o har fått åldersdiebetes så man får se ljuspunkterna: I morgon ska jag ta mig till Rimbo ungdomsteater med den käre:vår älskade sondotter spelar huvudrollen Skorpan i Bröderna Lejonhjärta.Hon har spelat teater i snart 6 år o är grymt bra. Det var hon som ställde ut på Liljevalchs ungdomssalong Den 9/5 ska jag på ungdomsteater i Huddinge:då har den yngre systern sin teaterpremiär!Det är hon som brukar rida guld fast hon bara är 11 år! Jag har en del att glädja mig åt som du ser! O jag tappar inte mina intresse för livsfrågor för att jag blir äldre:det borde väl vara tvärtom i så fall? Debatterna går lika höga här hemma fast vi är sjuka men jag erkänner att jag blivit tröttare. Men jag är försiktigare när jag debatterar med dig eftersom du inte kännt mig i 50 år utan kan missförstår mig om jag är oförsiktig. O jag tycker alltför bra om dig för det. Ditt sätt att praktisera kristendom har min hela o fulla repekt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?