Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jan #161 Nu gör du mej besviken igen - det börjar se ut som en ful ovana de där att du slänger ur dej diverse påstående grundade på hur du vill att sanningen ska se ut som belägger din tro, men då du får en direkt och enkel fråga om en så profan sak som den svenska statens roll i bedömningen av sanningen i religionsfrågor så backar du ur och skyller på datorkrångel, sjukdom och nu ömmande uppdrag i omhändertagandet av behövande. Har du glömt att jag gav dej all möjlighet att avstå vidare trosflum och ingen skulle ifrågasätta dina religiösa påståenden? Kommer du möjligen också ihåg att jag sa att torgför man vad det vara må så får man räkna med att någon kan ha något att invända - menar du att du vill förta den som så önskar rätten att ha en annan mening än dej? Jag tror på att det öppna samtalet kan för framåt till bland annat kunskap och förståelse, men det förutsätter att deltagarna lyssnar på varandra och besvarar frågor - du menar att jag som "din motpart" inte tar åt mej något av vad du säger? Men det är ju det jag gör! Och då jag ser frågetecken så vill jag få dom uträtade. För att nå kunskap måste man söka svar till de frågor som ligger i kunskapssökandets väg - ser inte du det som ett legitimt uppdrag att ge de svar du har ur ditt perspektiv så får det stå för dej - jag söker väl på annat håll, men snälla Jan gödsla inte dina debatter med ounderbyggda trossatser som du inte är beredd att antingen förklara eller omvärdera - bättre då att hålla tyst om dom.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?