Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Sunny - att du har en vaken erfarenhet av livet har jag aldrig betvivlat och förvånar mej heller inte över att du känt till Profeten och funnit värde i de tankar som där gives. Var i bibeln finner vi tankar med en sådan dignitet? Värt att notera är att Kalill i det stycket om barnen och så talade om "bågskytten" och dennes kärlek - jag tolkar det som ett uttryck för en förhoppning om en älskande något som ser ett mål dit denne sänder sina pilar "oss alla". Men även om jag verkligen finner mycket både vackert och genomtänkt i dessa hans tankar så kan jag inte svälja allt - förmodligen var det inte heller tänkt så, men att ge lite åt alla för att få så stor spridning som möjligt för de viktigaste budskapen kan vara en tanke så god som någon. Det jag förutom det tycker om med hans verk är att jag ännu inte hört att det missbrukats - bibelns historier är ju förutom att dom verkligen är rätt grymma och blodiga också som spridare av det religiösa budskapet orsak till väldigt mycket lidande.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?