Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Bizon:Att varar nyfiken för ju direkt till att barnet söker sig dit där det förväntar sig kunskaper:Då var det i templet:när jag var liten var det i söndagsskolan o i kyrkan. Att lära sig läsa som liten är ganska lätt om man är motiverad så varför skulle inte Jesus lärt sig det själv? Jag kunde läsa vid 3 år o min äldsta dotter likaså. De yngre brydde sig inte på det viset utan lärde sig i skolan Men tanken på att lära sig skriva var nog inte aktuell:Att syssla med detta var ett helt yrke för sig:varje by hade en skrivare o varje rik man ägde en skrivslav. O Visst Bizon:vi har inga historiska belägg på att denne Jesus från Nasaret verkligen funnits till.Som vi har med Messias Simon:Läs mitt sista inlägg.Om honom skriver flera samtida historiker. Men bergspredikans budskap blir ju inte mindre för att en författare skulle ha lagt budskapet i munnen på en mytisk gestalt?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?