Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janne: vi vet inte alls hur han använde tiden men han bör ju varit bortgift sedan runt 15 år,i synnerhet eftersom han var äldsta sonen. Det var enormt hög mödradödlighet där o då så jag tänker mig honom som änkling.Hade han då en levande son kunde han lungt ägna resten av livet åt andliga ting:han hade ju slutfört familjeplikterna.Vi vet att han mediterade i öknen o döptes av Johannes: visst kan han ha befunit sig i kloster . Så vet vi att flera av lärjungarna hade familj som de tittade till i bland.Jesus kan mycket väl han varit gift även han. Några forskare hävdar att han var gay eftersom det taldes om Johannes såsom "lärjungen Jesus älskade".Den ungen pojke han på korset "gav" sin mor.- "Se din mor" och - "Se din son." Men det här är ju saker vi aldrig får veta o jag kan inte heller se vad som är viktigt med dem? Det viktiga för mig är vad Jesus sade ännu en gång:läs Begspredikan o hur han i bland agerade.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?