Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Min mamma sov över förra natten.  Hon har i hela sitt yrkesliv arbetat inom psykiatrin.  Jag nämnde hur jag som barn talade om för universum att jag aldrig ville se några spöken eller liknande, och hur universum hade lytt denna instruktion.  Hon kommenterade att barns verklighet fluktuerar, de har ännu inte lärt sig att helt stanna inom vår verklighet.  Jag berättade om en person vi båda känner som såg mycket som barn som vi andra som var med inte såg.  Hon berättade att många vuxna som inte klarar av att helt stanna i vår verklighet kallades för "Kosmos-Klubben" inom psykiatrin när hon jobbade många år sedan nu.  Vi talade om att för att leva i vår verklighet så måste vi ju fokusera på den.  Det är ju för den vi är här.  Men att de som hävdar att vår verklighet är den enda verkligheten är fundamentalister.  För även om vi fokuserar på vår verklighet så bör vi inte glömma att det finns många verkligheter.  Det är ju sedan mycket länge vetenskaplig sanning, även om denna sanning kanske inte fått den spridning den förtjänar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?