Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#140: Nej, det är säkert som du skriver, Anders anonym... Argumenten blir knappast starkare. Jag vet faktiskt för lite om skandalen du talar om, lika lite som jag vet om homeopaterna lyckats bevisa något eller inte. Jag vet bara att den fungerade på mig, även om jag var skeptisk när jag först sökte sådan behandling. Alternativet hade jag redan provat men utan annat resultat än svåra biverkningar och en försäkran från vitrockarna att jag skulle behöva äta vidriga kemiska preparat hela livet. Detta var något så motbjudande för mig att jag bad dem flyga och fara, trots att detta betraktades som idiotiskt, snudd på självmord. Detta var tio år sedan, lite drygt, och sedan dess kan jag räkna de piller jag stoppat i mig på fingrarna. Jag förstår om du är upprörd över att människor blir lurade av kvacksalvare men dessvärre lever vi i en värld där "läkare" förlorat förtroendet hos många; speciellt som det börjat gå upp för allt fler att läkemedelsindustrin sponsrar nämnda yrkesgrupps utbildning, och de facto bestämmer vad som är vad i medicinens värld. Men detta är givetvis en ny utvikning, nya ord. Jag tror på homeopatin - det gör inte du, Anders, men du borde kanske fråga dig vad som är dårpippi och kvacksalveri. Vi lever tyvärr inte i en värld där vi kan lita på att profiten är underordnad det allmänna bästa. För den som har ögon att se med borde det vara uppenbart att vi inte kan lita på vad som skrivs i tidningarna. För vore det så, Anders, att vi faktiskt kunde bota sjukdomar med vatten hade en hel del mäktiga ekonomiska intressen varit tvungna att hitta något annat sätt att lura av sjuka människor sina pengar. Eller för den delen hitta andra sätt att göra människor sjuka. Jag tycker att det är tragiskt att så många människor vägrar inse vilka som är de riktiga kvacksalvarna. Och att SvD ondgör sig över "historielöshet" är, i dagens värld av förljugenhet bara ett dåligt skämt! Tror du, Anders anonym, att våra massmedia ger oss en rättvis och opartisk bild av världen vi lever i? För det hade varit den ultimata dårpippin!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?