Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#131: Denne min namne på nätet tycks likna de vise i det att han ställer frågor... Men så rämnar illusionen när slutsatsen dras #132. Det behövs knappast någon mer propaganda mot homeopati när vi har ett samhälle av lydiga och lärda, redo att försvara läkemedelsindustri och kollektivism in absurdum. Varför orolig? För att kvacksalvare lockade din cancersjuka barndomskamrat till schweiz? Var det en homeopatisk klinik? Nu är det väl jag som ställer en massa dumma frågor i stället. För att försöka mig på ett svar: Jag tror inte man kan bota AIDS med något. Jag tror inga sjukdomar går att bota, per se. Kroppens normaltillstånd är nämligen friskdom speciellt som inget sådant ord finnes. Sjuka är bara ett symptom. På vad vet jag inte, men det finns teorier, många väldigt kontroversiella i vår söndersekulariserade pk-värld. Blotta tanken på att vi skulle ha ett eget ansvar för vårt välbefinnande är ju oerhört! Eller att den karmiska lagen skulle döma oss till olika lidande. Nej fy sjutton! Då är man väl nästan fascist, eller hur? Lik förbannat lever vi i västvärlden med en massa välfärdssjukdomar; astma, impotens, cancer, diabetes, fetma och ojar oss som enfaldiga över varför vi drabbats av dessa sjukdomar utan att vilja se något som helst samband. Det är förbannelsen med den osunda materialism som nästlat sig in i snart nog allt mänskligt tänkande, till förfång. Just vår tillit till den etablerade medicinen grundar sig i denna närmast infantila önskan om ansvarsfrihet. Lägg för all del inte om din livstil din blekfeta och impotenta fan - här, ta ett piller i stället. Så blir alla glada. Och vem blir gladast i längden om inte läkemedelsindustrin. Och så blir det game, set och match för profiten mot sunda förnuftet, och gissa, Anders, vem som lagt upp matchbollen? Som jag förstår det är herr Whilde #133 mflmer tolerant mot allopatisk idioti än jag. Det sorgliga är att han inte propagerar för "kvacksalveri". Som jag förstår det vill han ju bara ha möjlighet att välja en alternativ behandlingsform; en som inte inbegriper livsfarliga droger i höga doser. Är det ingen som undrar varför läkemedelsindustrin är den enda näring som inte går med minus i vår krisdrabbade ekonomi?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?