Valt inlägg:
#121 Det mycket omfattande tester innan preparat kommer ut på marknaden, att det finns biverkningar för flera av dem är ju ingen nyhet, tvärt om krävs att biverkningar dokumenteras väl. Det finns ju ett mycket stort antal preparat som inte kommit ut på marknaden på grund av att biverkningar är för stora. Skulle det påvisas inte kartlagda biverkningar kan sagda företag stämmas på enorma belopp e.g. Nevrosedyn. Ta cancer som tt exempel, cellgifter har rätt svåra biverkningar, med de som riskerar dö i canser tar dem i alla fall därför att de ger en dokumenterad ökning av chansen till överlevnad.
Det fanns ett par i samhället där jag växte upp. deras son, i min ålder drabbades av cancer som visade sig vara obotlig, tros cellgifter och strålning. En "alternativ" klinik i Schweiz påstog sig kunna bota obotlig cancer, men till mycket höga avgifter. Killen dog sedan på kliniken, cansern var som sagt obotlig. men hans föräldrar hade dessförinnan hunnit pantsätta sitt hus och tömma alla sina besparingar för att betala avgifterna.
Just detta gör mig mäkta vred, det finns de som kallar sig alternativ medicinare och utlovar bot på svåra sjukdommar, fastän där inte finns anstymmelsen av belägg. Lurar av medmänniskor stora belopp genom att utnyttja deras svåra situation.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?