Valt inlägg:
Det är lustigt att se hur ofta länkar används till att försöka bevisa lögner eller sprida propaganda och vilseledande information från oseriösa webbsidor. Man kan inte bara lita på det som står i länkarna utan man måste också ha kunskaper för att bedöma om det som står i dessa länkar är sant eller inte. Marina känner till homeopatiskandalen men vill inte veta av den. Det är lite svårt att hitta länkar som är 50 år gamla. Men det finns förmodligen nya sammanfattningar någonstans på nätet. Jag har sett några men har inte kvar länkarna. Ett annat alternativ är att gå till ett bibliotek med gamla tidningar från denna tid. Om man inte känner till denna skandal och vill kontrollera fakta så får man nog räkna med ett ganska mödosamt arbete. Om man kollar på homeopaternas sidor så kan man se hur de anstränger sig för att bortförklara dessa fakta med efterkonstruktioner.
Skandalen diskuterades i samband med Christer Fuglesangs lyckade jippo förra sommaren och jag läste de genomskinnliga förnekelserna i Dagens Homeopati.
Jag tror VoF skrev något om detta. Och där kan man nog hitta intressanta länkar. Säkraste källorna är förmodligen gamla tidningar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?