Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Efter att ha skummat mediadrevet mot Jan Emanuel så funderar man givetvis över hur dåligt inlåsta skattepengarna verkar vara i landstingens skattekistor. En kändis sysslar med missbrukarvård - bra eller dåligt kan jag inte bedöma som normalbrukare - och kan plötsligt redovisa mångmiljonvinster av verksamheten. Fråga: Är han en föraktlig och falsk entreprenör när han kommit på hur man mjölkar myndigheter på mer kapital än verksamheten kräver för att gå runt? Man bör inte bortse ifrån att det är skattepengar, allmänna medel. han bollar med och lyckas berika sig av, privat. Borgerligheten i vår administration har skaffat sig medel att treva betydligt djupare i din plånbok än någon politisk majoritet någonsin. En sorts entreprenör är han nog, hedervärd vet han säkert bäst själv. Däremot sätter jag gärna grevar och baroner, människoföraktare och "räntesnurrare" på de anklagades bänk. Herr Holstein: Begriper du inte att du inte att du utnämner dig till folkfiende med din barnsliga, sinnessjuka sossehatarattityd? Du har just tagit avstånd från halva svenska folket, med barnsliga Lunarstorm-formuleringar. Fascistoida försök att ladda ordet "socialdemokrat" så negativt som möjligt. Ett råd, greven: Se dig för jävligt noga när du går omkring på stan. Det är fler än jag som är lättstötta.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?