Valt inlägg:
Ja Jan - hörde också den "tankar för dagen" astrofysikern Bernt Gustavsson, och så länge det inte är någon stolle som börjar surra om allas vår synd och andra steriotypa trospostulat är jag nöjd.
Jag har vid ett flertal tillfällen föreslagit att troende av alla slag ska få en egen kanal att samsas om - judar kristna och muhammedaner i salig blandning.
Radions kvällsandakt har helt i linje med att de direkt religiösa lobbandet för en bristfällig tro iom den allmänna sekulariseringen bytt namn.
"Tankar för dagen" är i dag öppen för många olika reflektioner om livets märkliga turer - och det håller du kanske med om Jan - att det blivit en väsentlig kvalitetsförbättring då vi slipper höra ännu en utvikning om en gammal text om åsninnors fålar, men istället få höra nu levande människors syn på tillvaron.
Helt nöjd blir jag inte förr än religiösa särintressen städats bort från det offentliga rummet - däremot anser jag ett program som "Människor och tro" väl försvarar sin plats dom ett vetenskapligt inriktat program då det står för mer uppdaterade fältstudier av diverse politiskt aktuella trosfrågor - visserligen kan man bli väldigt bedrövad av att höra om vilken helvetisk belastning det är för mänskligheten att behöva förhålla sej till den religiösa korselden i världen och samtidigt tvingas föda denna avarts funktionärer - men som så mycket annat kan vi hoppas på att det bara är en tidfråga innan vi befriats från eländet - jag menar att även om inte undergången för människan kommer just i är 1212 så har jorden en relativt begränsad livslängd - så även en galax ur evighetens perspektiv.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?