Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Anders #24 Jag vet inte om du undvikit att svara på frågan - För övrigt undrar jag om du anser att alla människans upptäckter i den värld som skapat oss skulle ha undanhållits oss - och att upptäckarna skulle ha hållit tyst? - eller om du bara råkat missa den, men din fråga; Vad får dig att tro att vi inte lever i en värld där upptäclter undanhålls oss, att inte upptäckare världen över tvingas hålla tyst? - Kan jag besvara med ett ord "ingenting!" Men jag är inte helt säker på att uttrycket "vetenskaplig bältessäng" inte är annat än ett ganska grovt uttryck för den vulgärpopulistiska konspirationsteologin där i stort sett allt som sker endast sker under en diffus överhets kontroll. Att det finns mycket hemlighetsmakeri är jag inte omedveten om, men det förvånar mej på intet vis - i denna värld av makt, konkurrens och kontroll är censur och desinformation en följdriktig funktion. Men det innebär inte att mina synpunkter på dina hurringar utdelade åt allt och alla med samma elegans som en blindbock som förgäves försöker sätta svansen på åsnan. - Ska du kritisera så gör gärna det, men gör det med lite precision. Att jag kritiserar religioner och trosföreställningar av mytologisk karaktär är för att dessa uppenbart konspirerar mot människans möjlighet att med tänkandets och en ständigt växande vetenskap närma sej sanningen. Och hur komma åt religionernas gödslande av världen med lögner om vi måste avhålla oss från att peka på de skrifter som burit dessa lögner ända in i nutid - och hur du då menar att det innebär att man gör sig skyldig till ett omvänt bokstavstroende får du gärna förklara. Sedan ligger det även i sakens natur om man är intresserad av orsak och konsekvens i mänsklig utveckling att försöka utröna vad som egentligen ligger bakom tron - så vad anser du i den frågan? Du säger att citat//Då kanske vi hade kunnat börja förstå det kaos du beskriver istället för att försöka tolka det utifrån redan fastställda parametrar av av andra än sig själva utnämnda "genier"//sc. Jaha,,, intressant! Det får du gärna utveckla - talar du om dej själv och inser dina brister, eller är det ännu en rallarsving med ögonbindel? Och Här blir det riktigt intressant CITAT//om det hade varit nödvändigt för att det aldrig mer skulle födas en mer "Darwin" hade jag gärna levt som de primater du tror att vi är.//sc - Låt höra nu - vad tror du att vi är för varelser då i motsats till de primater jag tror att vi är? Inte för att jag vet vart du kommer ifrån, men ditt citat ur "Det sällsamma djuret från Norr" där någon förmodat självutnämnd besserwisse menar att det inte finns några tomrum saknade tydligen självinsikt - och det där ligger det farligt nära att dra en parallell till citörens uppenbara frändskap med de där "trögskallarna som Mörkret skapar." Frägan är om det är genetiskt eller kulturellt relaterat? ;-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?