Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#14: Jag kan bara skriva LOL, väl medveten om att det säkert får mig att verka yngre än jag är.. Jag måste tacka för det hjärtliga skrattet! Jag måste be om ursäkt, dock, om jag låter lite spetsig. Min referens till penis kanske är ett symptom på damm i kalsongerna och i den mån den väckt förargelse så får jag väl stå för den, om en sådan billig vits tillåtes mig. Vad gäller mina studier av naturfolken så är de utförda med en dilletants hela oförvägenhet och säkert bristfällig på många punkter. Inte minst pga bristande ålder; "inte tillräckligt gammal", jo, jag tackar! Dock har mitt syfte alltid varit ärligt. Vad gäller dina referenser till litteratur i ämnet kan jag med glädje meddela att "Bury my heart.." tillhör mina favoriter. Jag minns att jag grät när jag läste den första gången. Jag tror att exemplet jag nämner i artikeln är hämtat bl a ur den. Jag kan rekommendera en annan bok i ämnet: "Indeh", av Eve Ball. Den handlar om apachernas långa motstånd mot övermakten, med många intressanta ögonvittnen: "My grandfather was a great man. He killed many white-eyes."

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?