Valt inlägg:
#13: Det är möjligt att jag inte har alla höns hemma, men vad gäller Darwin vidhåller jag mitt "skurk", fast utan citationstecken. Jag tror inte att han var så "gudsfruktig" åter dessa tecken! som man gärna vill låta göra gällande. Tvärtom tror jag att han gjorde sin resa i syfte att sprida den vid tiden för resan inte speciellt nya "teorin" ! om evolution och de bäst lämpades överlevnad. Oavsett detta och åsidosättande huruvida han var skurk eller hedersman har Charles Darwins teorier gjort mycket för att rättfärdiga ren ondska. Ingen kan väl egentligen tycka annat än att exv socialdarwinism är ett moraliskt tvecksamt förhållningssätt till mänsklig utveckling. Och vad det gäller kyrkan den katolska hade den väl förlorat sin makt redan på 1500-talet, så huruvida Darwins teorier hjälpte till att bekämpa denna maktfaktor eller inte vill jag låta vara osagt.
Att nämnda teorier hjälpt till att bekämpa mänsklig andlighet är däremot tvivelsutan ett faktum!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?