Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ett litet utdrag ur artikeln//Jag skulle vilja gå så långt som till att säga att en av anledningarna till att världen ser ut som den gör är för att väldigt många väldigt dumma människor tror sig vara så mycket smartare än vad de egentligen är. Inte sällan är dessa dumma människor utbildade så till vida att de tror att de verkligen vet varför saker och ting ser ut som de gör.//sc. Ja tyvärr är det den pyramidalt organiserade egopatin som regerar den mänskliga världen - och folk i den så kallade demokratin får de politiker de förtjänar. Det är inte något jag egentligen hatar förutom den skitiga mänskliga dumheten - med det är inte sagt att jag anser att indianerna eller andra moraliskt godtrogna numera exploaterade folk får skylla sej själva för att dom inte hade en komplett analys av människans drifter och makt att tämja dessa och placera dom till historiens sophög där dom om rätt vore riktigt rimligen hör hemma - men nu är det ju inte så. Enligt vad Darwin på sitt eget lilla vis kunde konstatera så får den rätt och överlevnad som kan sätta tillräcklig kraft bakom sina anspråk - sedan spelar inte andras eventuella moraliska indignation någon som helst roll.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?