Valt inlägg:
Den här artikeln gav mej i alla fall orsak att lägga upp ett riktigt garv - dels därför att jag inte förväntat med så oförblommerad produktreklam i artikelform på sourze, och dels för den barnsligt troskyldiga tonen i texten - klart insmickrande.
Nåväl - inte för att jag på något sätt vill bagatellisera de problem som en och annan har med sin hud eller hy i allt från finnar, spruckna fingrar och hälar, dåliga naglar m.m.
Men - MEN! Är det någon som funderat över hur många ton hud och hårvårdsprodukter samt hur många kvadratmeter som okuperas av den här typen av kemoteknik i våra varuhus och matvarubutiker samt apotek?
Alla - ALLA, dessa produkter en potentiell miljöfara förutom att många av dessa ämnen även är en fara för det som sägs ska appliceras på - huden och håret.
Förutom då en annan erkänd miljöbov "tvätt- och skölj-medlen" så utgör skönhetsmedlen ett veritabelt gissel med sina fiffiga molekyler, parfymer och färgämnen som alla via hudens känsliga membran kommer in i våra kroppar - nej, fy fan - mindre än hälften vore redan det för mycket.
Dessutom är jag helt på det klara med att det mesta av de saluförda kolijoxerna är helt onödiga och om inte folk vore så infernaliskt lättlurade så skulle dom inte varken efterfrågas eller saknas.
Lagom tilltagen renlighet räcker.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?