Valt inlägg:
#JanneB, den här resan tar aldrig slut. Det Lennart började med, beskriver den tid i en människas liv då upplevelser skapar individer.
BMW Isetta, givetvis hade min kompis på BMW, en Isetta, en trehjulig 59:a som egentligen var en motorcykelbil. Men när han satt tillsammans med en brud med näsorna tryckta mot vindrutan på den dörr som satt framtill, för att stiga av och på, minns jag att han såg inte lika uppkäftig ut som när han satt på den trimmade "Piloten".
Själv var man heller inte så kaxig då svågern bjöd på skjuts i hans microbil FIAT 500. Vid ett tillfälle knökte han in 4 vuxna och två barn. Eftersom undertecknad var nästan två meter, fick jag sitta fram med nerdragen halvsufflett. Huvudet och hals var då över tak och övriga trafikanter bromsade in och fällde kommentarer. Överlevde, men det gjorde nästan inte hans mamma då de färdades en kall vinter mellan Stockholm och Kinna. Bilen hade inge kupé-värme och hon förfrös sig svårt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?