Valt inlägg:
Den här artikeln är ju en fin nostalgitripp - med gamla Novolette som jag minns mycket väl. Själv har jag aldrig varit motorintresserad, men när jag var 13 år tog jag rälsbuss från Emmaboda till Karlskrona och köpte av en f.d. kompis en begagnad moped för 300 kr. Det var en DKW och det som var lite ovanligt var att den var treväxlad. Alla mina kompisar körde tvåväxlde Puch österrikisk tror jag - fanns i färgerna rött och svart, men jag hade alltså en treväxlad moped, vilket gav en viss status. Jag snirklade mig sedan de drygt sju milen från Karlskrona till hemorten - körande på småvägar för att inte råka ut för polisen - och kom så småningom hem, medveten om att sju mil på moped en kylig vårdag är ganska påfrestande. Men det gick bra i alla fall och så körde jag omkring på mopeden tills jag fyllde femton. Då -när jag hade åldern inne - tröttnade jag på mopeden och började gå och cykla i stället.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?